• 25
    apr

    Zo voorkom je voetklachten bij kinderen: 8 tips

    http://www.bubbleskinderschoenen.be/zo-voorkom-je-voetklachten-bij-kinderen-8-tips/
    by
    posted in Tips & advies
    Reacties uitgeschakeld voor Zo voorkom je voetklachten bij kinderen: 8 tips

    Merk je dat jouw kind vaker valt of struikelt dan andere kinderen? Vermijdt hij of zij sport, wandelen of buitenspelen? Klaagt je kind soms over pijnlijke voeten, benen of heupen? In dat geval zijn voetklachten mogelijk de boosdoener.

    Wat kun je zelf doen om voetklachten te voorkomen?

    1. Kies voor goede kinderschoenen met een verstevigde hiel. Laat je kind niet zonder gestrikte veters de deur uit gaan. Losse veters mogen dan hip zijn; ze bieden geen steun aan voetjes in de groei.

    2. Ga bij het kopen van schoenen altijd uit van één centimeter extra lengte. Dit is belangrijk voor de groei en de goede afwikkeling van de voet.

    3. Kies voor een lage en brede hak van maximaal twee centimeter.

    4. Vermijd een te stugge zool. Flexibele zolen bieden relatief meer grip.

    5. Let erop dat de schoenen van je kind niet te zwaar zijn.

    6. Kies altijd voor kinderschoenen met een goede binnenzool. Een voetbed biedt steun en houdt de voetboog in balans.

    7. Voorkom dat je kind teveel tijd zittend of gamend doorbrengt. Wandelen, sporten, buitenspelen, trampolinespringen: het draagt allemaal bij aan een goede ontwikkeling.

    8. Kom naar de winkel! Online shoppen mag dan makkelijk zijn, het leidt zelden tot de perfect passende schoen. Het vinden van de juiste kinderschoen is immers maatwerk. Een prettige bijkomstigheid: een middagje winkelen geldt als extra beweging.

    Zijn goede schoenen wel cool?

    Als het om schoenen gaat, letten kinderen meestal maar op één ding: ze moeten hip en cool zijn. Bij kinderschoenen Bubbles in Gent én Antwerpen vind je coole, kwalitatieve en vernieuwende schoenen die jou en je kind aangenaam zal verrassen.
    Kom daarom snel eens langs en laat je vrijblijvend adviseren!

Comments are closed.